XV Konferencja Katedr Transportu i Logistyki Uniwersytetu Gdańskiego „Nowa jakość transportu i logistyki po akcesji do Unii Europejskiej”
Wstąpienie Polski w struktury unijne znacząco wpłynęło na przemiany jakościowe w polskim transporcie. Temat ten stał się przedmiotem dyskusji na kolejnej (piętnastej) Konferencji Naukowej organizowanej na Wydziale Ekonomicznym w Sopocie. Publikacja, która zawierała artykuły nadesłane na konferencję Nowa jakość polskiego transportu i logistyki po akcesji do Unii Europejskiej, pod red. D.Rucińskiej i E.Adamowicz, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego Ekonomika Transportu Lądowego, nr 34 została podzielona na trzy części.
Część I. Nowa jakość polskiego transportu i logistyki – kontekst dostosowawczy
- Jan Burnewicz, Polski transport po akcesji do Unii Europejskiej
- Maciej Mindur, Uwarunkowania rozwoju transportu w Polsce po akcesji do Unii Europejskiej
- Stanisław Kwaśniowski, Mateusz Zając, Transport kombinowany w Polsce po akcesji do Unii Europejskiej
- Mirosław Antonowicz, Henryk Zielaskiewicz, Determinanty rozwoju transportu kombinowanego w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
- Krystyna Wojewódzka-Król, Przebieg procesów dostosowania infrastruktury transportu drogowego do standardów Unii Europejskiej
- Zdzisław Kordel, Problemy infrastruktury logistycznej w Polsce w kontekście wspólnego rynku Unii Europejskiej
- Ryszard Rolbiecki, Przesłanki i bariery wykorzystania kapitału prywatnego w procesie finansowania infrastruktury transportu w Polsce
- Grażyna Karwacka, Zaangażowanie funduszy unijnych w rozwój polskiej infrastruktury transportowej
- Grażyna Wolska, Wpływ działań liberalizacyjnych na rozwój polskiego rynku usług kurierskich
- Paweł Lesiak, Zmiany organizacji międzynarodowych samochodowych przewozów ładunków wykonywanych przez polskich przewoźników po 1 maja 2004 roku
- Joanna Fryca, Beata Majecka, Rynek pracy w transporcie drogowym po wejściu Polski do Unii Europejskiej
- Joanna Liszek, Andrzej Letkiewicz, Audyt wewnętrzny – nowa formuła funkcjonowania polskiego transportu w Unii Europejskiej
- Hubert Igliński, Koleje dużych prędkości w Polsce – utopia czy nieodległa rzeczywistość
Część II. Nowa jakość polskiego transportu i logistyki – kontekst rynkowy i regionalny
- Janusz Figura, Jakość usług wyznacznikiem pozycji na rynku transportowym Unii Europejskiej
- Elżbieta Załoga, Czynniki determinujące jakość polskiego transportu
- Danuta Rucińska, Determinanty kształtowania jakości usług transportowych w warunkach wspierania konkurencyjności
- Halina Brdulak, Wpływ jakości procesów w logistycznym łańcuchu dostaw na poziom satysfakcji klienta
- Tomasz Kwarciński, Preferencje klientów jako czynnik zmian w transporcie
- Elżbieta Marciszewska, Nowa jakość usług lotniczych a wiązki wartości dla klienta
- Dariusz Kaliński, Usługi przewoźników niskokosztowych – nowa jakość na polskim rynku lotniczym
- Dariusz Tłoczyński, Konkurencja na rynku usług transportu lotniczego jako skutek polityki otwartego nieba
- Marek Grzybowski, Strategie marketingowe portów na Bałtyku
- Andrzej Massel, Techniczne i organizacyjne czynniki wzrostu konkurencyjności kolejowych przewozów towarowych
- Bożena Grad, Polityka transportowa regionu czynnikiem adaptacji rynkowej podmiotów regionalnych i konkurencyjności regionu
- Tomasz Nowakowski, Bogusław Molecki, Założenia do projektowania systemów transportu regionalnego – przykład Dolnego Śląska
- Elżbieta Adamowicz, Fundusze unijne w kształtowaniu nowej jakości infrastruktury transportowej województwa pomorskiego
- Andrzej Ruciński, Koncepcja budowy i funkcjonowania pomorskiego węzła lotniczego
- Leszek Mindur, Grzegorz Szyszka, Ekonomiczne uwarunkowania budowy i eksploatacji zintegrowanego centrum logistycznego
- Przemysław Borkowski, Model oceny regionalnej peryferyjności transportowej Polski na przykładzie kolejowych i lotniczych przewozów pasażerskich
Część III. Nowa jakość polskiego transportu i logistyki – kontekst praktyczny
- Mirosław Krajewski, Jagienka Rześny-Cieplińska, Aleksandra Szuścicka, Wiarygodność finansowa małych i średnich przedsiębiorstw transportowych w świetle dążeń proceduralnych Unii Europejskiej
- Tomasz Kochański, System planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w zarządzaniu łańcuchem dostaw
- Maciej Stajniak, Strategie logistyczne przedsiębiorstw w Wielkopolsce w aspekcie integracji europejskiej
- Roman Czaplewski, Tomasz Sondej, Anna Drab-Kurowska, Model systemu logistycznego Poczty Polskiej
- Andrzej Jezierski, Adam Mytlewski, Kierunki rozwoju obsługi logistycznej dystrybucji paliw w Polsce – raport z badań
- Izabela Dembińska-Cyran, CIVITAS – wyrazem potrzeby propagowania ekologicznego wymiaru jakości transportu w miastach Unii Europejskiej
- Robert Tomanek, Charakterystyka systemów taryfowych transportu miejskiego w największych miastach Europy
- Krzysztof Grzelec, Katarzyna Hebel, Bilet elektroniczny – nowa jakość dla pasażerów komunikacji miejskiej
- Krzysztof Grzelec, Hubert Kołodziejski, Marcin Wołek, Olgierd Wyszomirski, Regularny transport wodny w obsłudze miast i gmin Zatoki Gdańskiej i Zatoki Puckiej – nowa jakość transportu
- Andrzej Szulc, Międzynarodowe sieci spedycyjne jako alternatywa dla ponadnarodowych przedsiębiorstw z branży TSL – na przykładzie CFN ALLIANCE
- Paweł Gałka, Wpływ umów offsetowych na branżę transportową w Polsce – studium przypadku na podstawie umowy offsetowej między Rzeczpospolitą Polską a Lockheed Martin Corporation
- Monika Bąk, Barbara Pawłowska, Tendencje na rynku paliw zagrożeniem dla rozwoju transportu w Europie